Select Page

Rauhan välineet

 

19137_1292430225264_1065528506_907759_1511443_n

Korkeimman Mestari Ching Hain puhe

Taivaallisten korujen esittelytilaisuudessa

Genevessä, Sveitsissä 3. toukokuuta, 1999

 

K: Se, mikä on kaikkein vaikuttavinta, on symbolismi koruissanne. Minusta tuntuu, että se on epätavallista keskuudessamme. Mistä saatte ideanne?

M: Luultavasti Jumalalta. Minä saan kaiken Jumalalta. En ole mitään ilman Häntä.

K: Miksi ihmisille on niin vaikeaa löytää Jumala sydämestään?

M: Ei se ole vaikeaa. Hän on vain piilossa. On vain niin, että ihmiset etsivät Häntä vääristä paikoista. Olettakaamme, että hukkaat kamerasi tänne ja menet tuonne ulos etsimään sitä, koska siellä on valoisampaa tai siellä on enemmän ihmisiä, silloin se on tietysti vaikeaa. Sinun täytyy etsiä sitä sieltä, missä se on.

K: Mutta kaikki tietävät, että “Jumala on sydämessämme”.

M: No, he tietävät sen teoriassa, mutta he eivät tiedä sitä käytännössä. Tämän takia siitä lähtien kun minulla on ollut onni tietää, missä Hän on, kun ihmiset kysyvät sitä, minun on jaettava se heidän kanssaan.

 

Voimatoimien rauhallinen puoli

K: Miksi ajattelette, että voitte vaikuttaa Euroopassa käytävän sodan olosuhteisiin? Miksi ajattelette, että teillä voisi olla jonkinlainen positiivinen vaikutus maailmaan, tarkoitan, että mitä voisitte tehdä käytännössä?

M: Tässä maailmassa on paljon sellaista aineellisten asioiden ohella, mitä voimme koskettaa ja mistä voimme pitää kiinni. On olemassa näkymättömiä asioita, kuten ilma ja rakkaus, hyvä tahto ja positiiviset ajatukset. Vaikka emme näkisikään positiivisia ajatuksia tai emme näkisi rakkautta, se vaikuttaa ihmisiin. Jos esimerkiksi rakastat vaimoasi, se saa teidät molemmat tuntemaan olonne hyväksi. Vaikka ette voikaan näyttää ihmisille, mitä rakkaus on, te molemmat tiedätte sen ja se saa olonne tuntumaan hyvältä. Samalla tavoin positiivisilla ajatuksilla, rakkaudellisilla rukouksilla ja keskittyneellä, tarkoituksellisella meditaatiolla, joka kohdistuu johonkin syyhyn tai päämäärään, on vaikutusta pitkällä aikavälillä.

K: Eikö teistä tunnu siltä, että on myös tarvetta käyttää väkivaltaa joissain tilanteissa? Tässä maailmassa on joitain sellaisia ihmisiä, joita ette voi kohdata näiden rauhallisuuden välineiden avulla.

M: Olette oikeassa, hyvä herra. Joissain äärimmäisissä tapauksissa täytyy vastata voimakkaammilla keinoilla. Jotkut ihmiset tekevät tätä jo nyt, ja me teemme sitä rauhallisella puolella. Me autamme, jotta siinä tapauksessa kun voimakkaita keinoja käytetään, niiden voima vähenisi viattomien kohdalla. Vaikutukset viattomiin vähenevät, jos rukoilemme voimakkaiden toimien kestävän vähemmän aikaa, olevan nopeammin ohi ja paremmin ratkaistuja. Vaikka käyttäisimmekin voimakkaita keinoja, emme halua käyttää niitä pitkään, joten rukoukset ja positiivinen ajattelu auttavat lyhentämään niitä ja pehmentämään niiden vaikutusta.

 

Jumalasta muistuttajat

K: Mikä yhteys on henkisen elämän ja luomiesi korujen välillä?

M: Elämässä kaiken välillä on olemassa yhteys; on vain niin että joskus unohdamme tuon yhteyden tai kytköksen. Jos teemme kaiken Jumalan nimeen, vaikka siinä ei olisikaan mitään yhteyttä, se on kuitenkin parempi asia kuin että sitä ei tekisi Jumalan nimeen. Tässä maailmassa on jo niin paljon asioita, jotka saavat meidät unohtamaan Jumalan. Jos siis voimme käyttää edes jotakin muistuttamaan meitä Jumalasta, siitä on erittäin paljon apua.

K: Kuinka muistutatte ihmisiä Jumalasta?

M: Voitte nähdä tämän monissa asioissa, joita teen. Voin jopa muuttaa kivet lainauksiksi Pyhästä Raamatusta – viestiksi Jumalalta. Kun ihmiset käyttävät korua, jonka nimi on ”Salomonin viisaus” tai ”Rakkauden korkein loisto”, he väistämättä tulevat muistamaan, myös alitajuisesti, siitä että perimmäisenä päämääränä on rakkauden löytäminen, todellisen Itsen löytäminen, sen sijaan että ajattelisimme vain tätä aineellista ruumista, joka ei kestä kovin kauan. Nimillä ja sanoilla on voimakas vaikutus ihmisiin.

K: Mitä tarkoitatte sillä, että “nimi on voimakas”?

M: Se on voimakas.

K: Mikä nimi?

M: Mikä tahansa nimi. Sana, kieli, on voimakas. Kun sanomme ”Jumala”, vaikka emme näkisikään Jumalaa, se on eri asia kuin jos sanoisimme ”koira”. Vaikka se onkin vain tyhjä nimi, sillä on vaikutusta. Kun sanot jollekin ”rakastan sinua”, sillä on erilainen vaikutus kuin jos sanoisit ”vihaan sinua”, vaikka se onkin vain tyhjiä aakkosia. Nimillä on siis vaikutusta meihin, erityisesti älyymme. Vaikka sanoja ei edes puhuttaisi, ne ovat joskus hyvin voimakkaita.

K: Onko Jumalalla nimeä?

M: Hänellä on kaikenlaisia nimiä, eikä Hänellä ole mitään nimeä. Me annamme nimen Hänelle. Kutsumme Häntä ”Allahiksi”, ”Kaikkein Korkeimmaksi”, ”Buddhaksi”; kutsumme Häntä kaikenlaisilla nimillä, ja sitten jotkut ihmiset tappelevat keskenään siitä, mikä nimi on oikea.

K: Tiedättekö, mikä nimi on oikea?

M: Tiedän kyllä, en voi kuitenkaan kertoa sitä teille

K: Pidättekö sen Itsellänne?

M: Ei asia niin ole. Sinun täytyy itse löytää se. Hän kuiskaa sen korvaasi kahden kesken Jumalan kielellä.

K: Ettekö voi jakaa sitä muiden kanssa?

M: Tuollainen kieli ei ole ihmisten käyttämää kieltä. Pelkään vain nöyryyttäväni Häntä, jos sanon sen ihmisten käyttämällä kielellä. On hyvin vaikeaa kuvailla sitä, minkä minä tiedän, yhtä vaikeaa kuin kuvailla rakkautta. Me sanomme ”rakkaus”, sanomme ”amour”, sanomme ”liebe”, mutta se ei ole rakkauden todellinen kieli. Rakkauden kielen vain rakastajat tuntevat, ja sama pätee Jumalan nimeen, vain Jumalan rakastajat tietävät sen. Elämäsi hiljaisena hetkenä, kun istut kahden kesken Hänen kanssaan, silloin Hän kertoo sen sinulle. Pelkään vain tekeväni yhden nimen lisää.

K: Onko olemassa kirjallista esitystä siitä, miten voi tavoittaa Jumalan tai miten voi oppia tuntemaan Jumalan?

M: Pelkäänpä, että ei ole, mutta on olemassa tie Jumalan löytämiseksi. Pelkäänpä, että ei ole olemassa sellaista asiaa mustaa valkoisella, että voit lukea sen ja sitten löytää Jumalan, mutta on olemassa hienovarainen valtuutus. On olemassa hienovarainen yhteys, kuten kun yksi soihtu sytyttää toisen jo valmiina olevan soihdun, ja silloin molemmat ovat valaistuja.Mitään ei ole kirjoitettuna ylös, mutta on olemassa keino tehdä se, ja me kutsumme tällaista prosessia ”välittömäksi valaistumiseksi”. Kun joku on jo löytänyt valon, Hän voi sytyttää myös sinun soihtusi. Se on niin hyvin yksinkertaista. Siinä ei tarvita puhuttua kieltä. Mitä enemmän puhumme, sitä vähemmän voimme löytää Hänet. Tämä on ongelmana. Ja te kysytte minulta Hänen nimeään. Haluaisin mainita teille yhden Hänen nimistään, mutta pelkään vain luovani yhden nimen lisää; silloin tappelisimme vain enemmän, mikä Jumala on parempi. Meillä on jo niin paljon nimiä.

 

Jumalan paradoksi

K: Jotkut meistä ovat niin onnekkaita, että ovat saaneet kokemuksen Jumalasta lapsena tai jotakin sellaista, ja toisaalta meillä on satoja eri ryhmiä, jotka sanovat, että heidän tavallaan on mahdollista löytää Jumala. Joten ehkäpä Teillä on jonkinlainen ehdotus tai jotain sanottavaa siitä, miksi jotkut meistä pyytävät ilmestystä ja saavat sen välittömästi tai muutaman vuoden sisällä ja toiset taas viettävät lopun elämäänsä pyytäen merkkiä Jumalalta, eivätkä koskaan näe sitä.

M: Se on Jumalan ristiriitaisuutta. Raamatussa on sanottu: Etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. (Matt. 7:7-8) Mutta se ei kuitenkaan mene näin. Se riippuu siitä, miten pyydämme, eikä tätä voi opettaa. Emme voi opettaa vilpittömyyttä, emme voi opettaa Jumalan kaipuuta. Jokaisen on löydettävä keino päästäkseen tämän kaipuun kautta Hänen luokseen. Esimerkiksi kaksi ihmistä pyytävät samaa asiaa, mutta toinen todella haluaa sitä ja toinen vain pyytää, koska se sattuu olemaan siinä tai koska jollain toisella on se. Jumala tietää jokaisen sielun syvimmän sydämen kaipuun. Joskus ihmiset ajattelevat: ”Pyydän niin paljon, rukoilen kaiken aikaa, miksi Jumala ei siis anna, ja tämä kaveri vain polvistuu ehkä viideksi minuutiksi ja saa jotakin?” Syynä tähän on se, että se on sisäistä, aivan kuten voimme rakastaa vain yhtä miestä, emmekä voi rakastaa toista, vaikka hän onkin komeampi ja rikkaampi, emme vain pysty selittämään tätä.

Kaipuu Jumalan yhteyteen on yksi asia, mutta Jumalan haluaminen on toinen asia. Mitä enemmän haluat jotakin, sitä epätodennäköisempää on, että saat sen. Tämä on elämän paradoksi, mutta se on totta. Kun esimerkiksi sanot: ”Tarvitsen rahaa”, maailmankaikkeus kuulee sinut; Jumala kuulee sinut. ”Ahaa, hän tarvitsee rahaa, hyvä on!” Lauseesi vaikutus on se, että tulet tarvitsemaan rahaa koko ajan koko elämäsi ajan. Tämä on sen vaikutus, koska olet tilannut sen. Sanoit: ”Tarvitsen rahaa”, joten He tietävät ”Hyvä on, hän tarvitsee rahaa”, ja näin asiat tulevat olemaan kohdallasi. Tulet tarvitsemaan rahaa, tarvitsemaan rahaa, tarvitsemaan rahaa.

Raamatussa on myös sanottu, että sinun on uskottava saavasi sen, mitä pyydät. (Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, te saatte. Matt. 21:22) Mutta tässä on myös eräs juju. Kuinka voit uskoa siihen, kun tiedät, että et saa sitä? Väittelet itsesi kanssa: ”Uskon, että saan sen”, mutta sitten tiedät uskovasi, ettet saa sitä, ja siinä sitä ollaan. Jos meistä ei tule lapsen kaltaisia jälleen, emme voi päästä Jumalan valtakuntaan. Tuo puhtaus meillä täytyy olla. Meidän täytyy puhdistaa itsemme läpikotaisin, kokonaisvaltaisesti joka päivä; tämän takia meidän täytyy meditoida. Meidän täytyy todella katua sisällämme, eikä ulkoisesti. Tämän takia menemme kirkkoon, menemme minne tahansa, menemme Himalajalle, menemme Gangesiin kylpemään, mutta sillä ei ole mitään vaikutusta. Sen täytyy tapahtua sisäisesti, ja meidän on tiedettävä.

On olemassa eräs kikka, jonka haluan kertoa teille: jos haluat jotakin, älä silloin halua sitä. Se on vaikeaa, mutta niin saamme kaiken. Luuletteko, että haluan kaikki nämä korut, kaiken tämän menestyksen, kaiken tämän rahan ja kaiken tämän maineen? Ei, en halua! En ole koskaan halunnut niitä. Ne vain tulivat minulle, ja Jumala tietää, että puhun totta. Teen vain sen siksi, että se on siinä; se vain tulee eteeni. En koskaan halunnut sitä. En vieläkään halua niitä. Olettakaamme, että huomenna menetän kaiken, mitä olen koskaan ansainnut ja koko maailma solvaa minua, en välitä siitä. Teidän täytyy päästä tuohon tilaan, niin silloin saatte kaiken.

 

Jumalan toinen puoli

K: Elämme tieteen ja teknologian aikakautta, ja meillä kaikilla on uskomuksemme ja tietoisuutemme siitä. Historian useiden tuhansien vuosien aikana monet Mestarit ovat tulleet tähän maailmaan, ja he ovat pystyneet näyttämään ihmisille tien Jumalan oivaltamiseen. Mutta tieteellinen maailma ei ole kuitenkaan löytänyt mitään aineellisia todisteita siitä, ja paljon väittelyitä on vielä käynnissä. Voisimme kaikki uskoa Jumalaan, mutta itse asiassa emme voi mitata sitä.  

M: Minä voin todistaa sen!

K: Tiedän, että tämä on hölmö kysymys, joten anna minulle anteeksi typeryyteni, mutta on niin paljon väittelyitä käynnissä. Haluaisitteko sanoa jotakin siitä tänään?

M: On olemassa monia tapoja todistaa jotakin. On olemassa joitain tapoja antaa todisteita Jumalasta, ei kuitenkaan tieteellinen tapa. On esimerkiksi todistettu, että on olemassa mustia aukkoja, on olemassa antimateriaa, ja sitä voi kutsua Jumalaksi. On olemassa energiaa, antienergiaa ja kaikkea tuollaista, mutta ne eivät ole mitattavissa.

K: Sitä ei vain voi mitata.

M: Kyllä, mutta voimme tuntea sen, koska se on meidän sisällämme, ja jos tiedämme kuinka, voimme saavuttaa sen. Voin näyttää sen teille. Voin todistaa sen teille, mutta teidän on seurattava sitä tietä, jonka kerron teille. Älkää seuratko minua, vaan seuratkaa suuntaviivoja, aivan kuten kun haluamme pelata jalkapalloa tai ajaa autoa, on aina olemassa sääntöjä.

K: Ei minulle, koska tunnen Jumalan, eikä minulle ole vaikeuksia uskoa, mutta voitteko todistaa sen esimerkiksi tiedemiehille?

M: Ei, en voi, koska he haluavat kaiken aineellisella tavalla. Jumala on aineellinen, mutta Jumala on myös näkymätön. Kun Jumala tulee aineelliseksi, näemme Hänet siellä ja täällä, ja tässä ja tuossa. Tämä on Jumala, jota voit koskettaa: jolle voit puhua, jota voit halata, jota voit suukottaa, jota voit rakastaa. Nämä ovat kaikki Jumalaa, mutta on olemassa myös Jumalan toinen puoli, jonka kaikki haluavat kuollakseen tuntea, joka täytyy löytää toisella tavalla.

Aineellisen puolen voimme kohdata aineellisella tavalla, mutta näkymätön puoli meidän täytyy kohdata näkymättömästi. Tiedemiehet unohtavat tuon puolen. He keskittyvät vain aineelliseen Jumalaan, ja silloin tietysti kaikki, mitä he löytävät, on aineellisia asioita, Jumalan aineellistuneen puolen. Tämä on myös oikein. Kuitenkin jos he haluavat tietää jotakin lisää Jumalasta, jotakin muuta, toisen puolen Jumalasta, silloin heidän on seurattava toista tapaa, aivan kuten he seuraavat aineellista tapaa löytääkseen aineelliseksi tulleen Jumalan. Näette kaikki Jumalan ihmeet aineellisessa maailmassa. Heidän täytyy seurata toista tapaa löytääkseen näkymättömät ihmeet Jumalan toiselta puolelta, eivätkä he tee näin. Kuinka voisin todistaa sen heille? En halua tehdä niin. En ole täällä todistamassa, että Jumala on olemassa tai ei ole olemassa. Olen täällä tällä planeetalla vain sen vuoksi jos joku haluaa tuntea Isämme toisen puolen, Jumalan toisen puolen, Jumalan jota voimme myös rakastaa, mutta se ei ole se Jumala jonka kuvittelemme. En halua todistaa yhtään mitään. Minulla ei ole koskaan halua todistaa mitään. En halua koskaan todistaa olevani oikeassa. Haluan vain auttaa teitä tuntemaan Jumalan, jos haluatte. Se on hyvin yksinkertaista.

K: Onko olemassa ketään joka voisi onnistuneesti valottaa asioita ihmisille, joilla ei ole Teidän tietoisuudentasoanne. Jos se nyt ollenkaan on tärkeää, enkä tiedä, pitäisikö se tehdä vai ei, mutta jos se on tärkeää, ehkäpä ihmiset kuten Te voisitte suostutella tiedemiehiä, että heidän pitäisi muuttaa asioiden ymmärtämistapaansa, jos he haluavat löytää todisteita.

M: Heidän ei tarvitse muuttaa tapojaan. He ovat hyviä sellaisenaan kuin ovat, elleivät he sitten halua tuntea toista puolta itsestään, niin silloin he etsivät Mestarin. Heitä on paljon. On olemassa sellaisia, jotka ovat kuuluisampia kuin minä, arvovaltaisempia. Minä olen vain suunnittelija ja siinä ohessa löysin Jumalan, tai löysin Jumalan ja siinä ohessa tulin suunnittelijaksi.

Heidän ei tarvitse tehdä mitään. Kenenkään ei koskaan tarvitse tehdä mitään, koska jokainen on jo Jumala. Kenelläkään ei ole mitään kiirettä. Jotkut ihmiset ovat valmiita; he haluavat mennä Kotiin. Silloin he löytävät Tien: mene Himalajalle, etsi tämä Mestari, tuo Mestari. Jotkut ihmiset haluavat vieläkin oleilla täällä, ja asia on ihan kunnossa. Kaikki ovat hyviä, kaikki ovat Jumala. Todellakaan ei ole olemassa mitään. Jos säälit ihmisiä, jotka eivät halua opiskella Mestari Ching Hain kanssa, älä tee niin; he ovat jo Jumala. Ei ole mitään, mitä heidän pitäisi tehdä. Jos he eivät halua, silloin he eivät tee sitä. He päättävät itse elämästään; he päättävät itse kehityksestään ja siitä ajasta, jonka he käyttävät mennäkseen Kotiin. Heillä on vielä asioita tehtävänään täällä, joten asia on ihan kunnossa, jos he eivät halua tuntea Jumalaa ja jos he eivät halua todistaa sitä. Asia on kunnossa, koska heidän tehtävänään on löytää uusia asioita ja keksiä joitain uusia mukavuuksia meille.

En halua muuttaa maailmaa millään tavalla. Teen kaiken täällä vain siksi, koska minua on pyydetty tekemään se. Jos sinä, joka olet siskoni, pyydät minua tekemään jotakin, teen sen sinun takiasi; siinä kaikki. Pyydätte minua suunnittelemaan, joten suunnittelen. Pyydätte minut tänne opettamaan teille meditaatiota, joten tulen tänne ja opetan teille meditaatiota. Minulla ei ole kaipuuta tehdä niin, mutta en myöskään kieltäydy. En ole täällä sen takia koska maailma on niin kauhea, että minun täytyisi pelastaa se tai mitään tuollaista. Minulla ei ole ollenkaan tuollaisia ajatuksia, koska tiedän, että kaikki ovat Jumala. Ei ole ehdottomasti mitään epäilystäkään tästä. Minulla ei ole mitään kiirettä viedä ketään Kotiin, ellei heillä itsellään sitten ole kiire. Silloin työnnän hieman – ”Hyvä on, mene!” (Mestari nauraa) Joten ottakaa rennosti, kaikki ovat hyviä, voin vakuuttaa teille. He tulevat Kotiin jonain päivänä. (Taputuksia)

 

Top