Select Page

Jumalallinen rakkaus

stone_becentered

Puhunut Korkein Mestari Ching Hai

Rakkaus pyyhkii pois kaiken, tuhoaa kaikki pahat asiat, poistaa kaikki rajat. Näin Jeesus puhdisti oppilaidensa synnit, rakkaudella. Kun Hän oli Maan päällä, Hänessä oli tämä rakkaus. Kun Buddha oli elossa, Hänessä oli tämä rakkaus meidän nautittavaksemme ja jotta voisimme oppia rakastamaan Hänen tavallaan, oppiaksemme kehittämään rakkauttamme, tunnistaaksemme ja poistaaksemme kaikki rajoitukset, jotta voisimme vapauttaa rakkautemme uudelleen.

He siis antoivat meille esimerkin. Tämän takia ihmiset rakastavat Mestareita. Heillä ei ole mitään muuta. He eivät ehkä ole hyvännäköisiä; He ovat ehkä nuoria tai vanhoja. On pötypuhetta, että Mestarin tulisi olla tietyntyyppinen. Hän voisi olla kyttyräselkäinen; sillä ei ole väliä. Rakkaus on silti täydellisenä siinä kehossa, joka pitää sen sisällään. Se on se, mikä vetää ihmisiä puoleensa. Se johtuu siitä, että meillä on tämä rakkaus sisällämme. Kun siis näemme jotain samankaltaista suuremmassa määrin, meidän tekee mieli sukeltaa siihen ja hieroa itseämme siinä! Jos olet saanut perehtyä tämän kaltaiseen tieteeseen, tunnistat oman rajattoman rakkautesi. Jos harjoitat ahkerasti ja sinulla on uskoa, Jumalan tahdosta ja armosta saat osaksesi samanlaisen rakkauden kuin Jeesuksella oli, ja sinusta tulee Hänen kaltaisensa. Sinusta voi tulla Jeesus minihameessa ja korkokengissä!

Jeesus tuli ja opetti meille, että meidän on rakastettava lähimmäisiämme, ja vieläkin enemmän, rakastettava vihollisiamme. Buddha, Muhammed, Sokrates, Laotse opettivat kaikki samaa. Minä olen tullut tähän maahan myös muistuttamaan teitä samasta ikivanhasta sanomasta: kuinka kehittää tätä sisällänne olevaa suurinta rakkautta niin, että voitte rakastaa lähimmäisiänne.

Tämä rakkaus on näkymätöntä, mutta se on niin suurta, että me voimme tuntea sen ja käyttää sitä tahtomme mukaan. Miksi sisällämme olevaa suurta voimaa kutsutaan rakkaudeksi? Koska se antaa anteeksi kaikki syntimme ja puhdistaa meidät synneistämme. Sillä ei ole väliä, millaisia vääryyksiä olemme tehneet aikaisemmin. Jos pääsemme yhteyteen tämän rakkauden kanssa ja tunnistamme tämän rakkauden, olemme puhtaita kuin vauvat. Tämän takia sitä kutsutaan rakkaudeksi. Rakkaus ei tunne syntiä, ei rajoja, ei menneisyyttä, ainoastaan nykyisyyden. Jeesus käytti tätä rakkautta puhdistaakseen oppilaidensa synnit. Buddha käytti tätä rakkautta viedäkseen ihmiset takaisin Jumalan valtakuntaan. Ja Intian Krishnaa, koska Hänessä oli tämä rakkaus, rakastetaan ja kunnioitetaan koko Intiassa.

K: Mitä voit sanoa rakkaudesta, kyvystämme tuoda sitä tänne alas inhimillisinä olentoina?

M: Todellista rakkautta, jumalallista rakkauttako? Emme voi tuoda sitä, ennen kuin olemme oppineet tuntemaan Jumalan. Vasta kun rakastamme kuten Jumala rakastaa, se on todellista rakkautta. Muuten se on vain osa. Osa Jumalan rakkautta tulee miehen ja naisen välille, sitoo heidät yhteen ja tekee heidät onnellisiksi. Osa Jumalan rakkautta tulee äidin ja lapsen välille ja saa heidät tuntemaan välillään erityisen siteen. Samalla tavoin osa tästä rakkaudesta tulee muidenkin olentojen välille, olivatpa he sitten ihmisiä tai eivät ja sitoo heidät yhteen ja tekee heidät onnellisiksi. Voitteko kuvitella kokonaisuuden, joka säteilee koko maailmaan? Tästä syystä ihmiset tuntevat olonsa mukavaksi, kun he ovat tällaisen Jumalan rakkauden läsnäolossa, joka virtaa Mestarin kautta.

Tämän takia muinaisista ajoista lähtien ihmiset ovat palvoneet tämän kaltaisia Mestareita. Tämän takia kaikki seurasivat Jeesusta kaikesta vainosta huolimatta. Tämän takia kaikki jumaloivat Buddhaa. Kun ihmisten taso oli tarpeeksi korkea vastaanottamaan Hänen koko rakkautensa, he kylpivät siinä, nauttivat siitä, eivätkä halunneet lähteä pois. Aina kun ihmiset näkivät Hänet, he eivät voineet pitää silmiään erossa Hänestä. Se johtuu tällaisesta rakkaudesta, joka on meissä kaikissa, mutta me vain rajoitamme sitä omilla käsityksillämme. Kun olemme vapautuneet käsityksistämme, rakkaus puhkeaa kukkaan.

Kun meillä ei ole enää egoa, meistä tulee yhtä rakastavia kuin Jeesuksesta tai Buddhasta ja vedämme puoleemme tuhansia ihmisiä, jotka eivät koskaan halua lähteä pois luotamme. Samalla ihmiset kehittävät kykyään tunnistaa oman rakkautensa, ymmärrättekö? Aikaisemmin he rakastivat vain Häntä, joka siunasi heitä Jumalan rakkaudella. Tästä syystä ihmiset rakastavat Mestariaan, vain tämän rakkauden tähden. Rakkauden kokonaisuus on Mestarin kehon sisällä. Tällä tavoin kaikki ihmeet tapahtuvat, koska rakkauden laki ylittää kaikki muut lait, karman laki mukaan lukien. Siksi Mestari voi vapauttaa jokaisen, joka uskoo Häneen, avata kaikki Taivaat, tuhota kaikki helvetit.

 

Top