Select Page

Haastattelu Radio 720:ssä: “Usko tai älä”

 

SM2014n__1405265966_153.1.44.78

Puhujana Korkein Mestari Ching Hai
Johannesburg, Etelä-Afrikka – 28. marraskuuta, 1999

 

K: Kohtaamme nyt naisen, josta puhuin aikaisemmin, Korkeimman Mestari Ching Hain. Maailman silmissä Hän näyttäytyy monessa eri roolissa. Hänet tunnetaan taiteilijana, henkisenä opettajana, humanitaarisena ihmisenä ja runoilijana. Tietyt ihmiset, jotka tuntevat hänet henkilökohtaisesti, eivät kuvaile Häntä ainoastaan elävänä valaistuneena pyhimyksenä täynnä viisautta ja myötätuntoa, vaan myös sellaisena ihmisenä, jolla on ilahduttava huumorintaju. Olemme hyvin etuoikeutettuja ja hyvin mielissämme saadessamme Korkeimman Mestari Ching Hain seuraamme tänään.

Olen ilahtunut liittyessänne ohjelmaamme. Nyt kaikkein ensimmäiseksi, koska olette tulossa ensimmäistä kertaa Etelä-Afrikkaan, ihmiset eivät vielä tunne kovin hyvin teitä, eivätkä he ehkä tunne paljon työtänne. Haluaisin, että kuvailisitte, mitä “Korkein Mestari” tarkoittaa ja minkä “Korkein Mestari” olette?

M: Tällä nimellä ihmiset ryhmässäni kutsuvat minua. Meillä on myös monia mestareita ryhmässämme, joten siltä varalta että ihmiset sekoittavat meidät, he kutsuvat minua “päälliköksi”, aivan kuten “työnjohtajaksi”. (Mestari nauraa)

 

Ainoa polku Jumalan luo on sisällä

K: Kertokaahan hiukan elämästänne, koska ette seuraa mitään tiettyä uskontoa, vai seuraatteko?

M: Meillä on vain yksi uskonto, ja niinpä eri nimet eivät ole tärkeitä meille, todellakaan.

K: Mitä tarkoitatte? Mikä on tuo yksi uskonto?

M: Palvomme yhtä Jumalaa. Eri uskonnoissa kuvailemme Häntä eri nimillä. Näin on minun tietojeni mukaan. Joten ei ole tarvetta tehdä yhtä uskontoa lisää tai sanoa, että seuraan yhtä ja hylkään toisen.

K: Joten mitä te teette? Mikä on viestinne? Mikä on työnne?

M: Viesti on Kaikkein Korkeimmalta, ei minulta henkilönä, vaan kaikkein korkeimmalta rakastavalta Voimalta universumissa; että meidän tulisi tuntea Jumala. Tänne tulemisemme tarkoituksena on tuntea Hänet. Sen vuoksi mitä aiemmin tunnemme Hänet, sitä parempi, joten voimme löytää rauhan sisältämme ja voimme saada rauhan aikaan ulkopuolellamme maailmassa.

K: Miksi tarvitsemme vielä jonkun kertomaan tämän meille? On olemassa niin monia uskontoja; on niin monia pappeja, on imaameja, on rabbeja, on kaikenlaisia ihmisiä – miksi juuri Te?

M: Jokainen tekee hienoa työtä erilaisella tavalla. Vaikka onkin olemassa enemmän sellaisia ihmisiä kuin minä, se ei luultavasti riitä muistuttamaan veljiämme ja siskojamme siitä, että meidän ei tulisi unohtaa Jumalaa, koska jotkut meistä unohtavat. Eikä ainoastaan muistuttaa puhutulla sanalla, mutta näytämme heille myös Jumalan kasvoista kasvoihin, jotta he voivat uskoa ja muistaa Hänet ja olla onnellisia uudelleen.

 

Quan Yin –menetelmä on helpoin tapa Jumalan luo

K: Kuinka näytätte jollekulle Jumalan kasvoista kasvoihin?

M: “Jumala” on abstrakti termi, jolla kutsumme Luojaamme, Kaikkein Korkeinta. Voimme nähdä Hänet samalla tavalla kuin Mooses näki Hänet, kuten Jeesus, Johannes ja muut muinaiset Mestarit ovat nähneet Hänet. Kun Jumala tuo itsensä ilmi meille taivaallisessa näkymässämme, voimme nähdä Hänet Valona, kirkkaana Valona, tuhansina aurinkoina. Tai voimme kuulla Hänet Äänenä, joka on mahtava kuin ukkonen, yhtä suuri kuin meren aallot jne. On olemassa paljon enemmän koettavaa, kun voimme rauhoittaa mielemme ja mennä Jumalan valtakuntaan sisälle omassa sisimmässämme. Voimme kokea paljon enemmän Jumalasta; Hän ilmentyy monin eri tavoin.

K: Kuinka saatte tuotua ihmiset tuohon ilmestykseen – tuohon ymmärrykseen?

M: Minun ei tarvitse tuoda ihmisiä tuohon tilaan, koska meillä kaikilla on Jumalan valtakunta sisimmässämme, kuten Raamatussa sanotaan. Sillä hetkellä kun rauhoitamme mielemme tietyllä tavalla – on olemassa tapa rauhoittaa mieli nopeammin kuin muilla tavoilla, ja meidän tapamme on nopein tapa, jolla voit rauhoittaa mielesi ja muistaa Jumalan valtakunnan – se tapahtuu lähes välittömästi.

K: Kuinka teette sen, Mestari Ching Hai?

M: En itse tee sitä; se on Isä joka käyttää tätä fyysistä välinettä. Kun kuka tahansa on valmis ja haluaa tulla takaisin Hänen luokseen, silloin Hän vain tekee sen. Hän yhdistää Itsensä uudelleen Itsensä kanssa sisällämme.

K: Saatte sen kuulostamaan hyvin helpolta.

M: Kyllä, se on ehdottomasti helppoa, rouva.

K: On nimittäin olemassa niin monia ihmisiä, jotka kamppailevat uskonsa kanssa.

M: Tiedän sen. Se johtuu siitä, että he eivät tiedä helpointa tapaa. Voimme kamppailla tuhansia vuosia, emmekä näe Jumalaa, mutta jos tiedämme miten, silloin se tapahtuu sekunnissa, sekunnin murto-osassa.

K: Sanoitte, että jos tuntee tien, kuinka sen voi tuntea?

M: Jotkut ihmiset, jotka tietävät sen, näyttävät sen meille.

K: Esimerkiksi?

M: Esimerkiksi minä tunnen tien; voin näyttää ihmisille, kuinka keskittyä, tavan jolla yhdistää uudelleen itsemme Itsemme kanssa, suurimman Jumalan kanssa.

 

Mistä muualta olisimme voineet tulla kuin Taivaasta?

K: Puhutte Raamatusta, mutta olen lukenut taustastanne, ja siellä mainitaan, ettette itse asiassa ole kristitty, ettekä buddhalainen, mutta siteeraatte Raamattua.

M: Uskon kaikkiin uskontoihin, koska olen saanut selville, että kaikkien uskontojen kirjoitusten ydin osoittaa yhteen asiaan – että meillä on yksi Jumala. Emme edes tarvitse Raamattua tietääksemme tämän. On oltava olemassa Luoja kaikille kauniille asioille, joita näemme paljain silmin; mutta on olemassa lisää kauniita asioita, joita voimme nähdä henkisillä silmillämme.

K: Jälleen esimerkki?

M: Esimerkiksi noustessamme Taivaaseen näemme, että maisema, elämä ja olennot siellä ovat tuhansia kertoja kauniimpia.

K: Kuinka voimme tietää tämän? Kuka on ollut siellä ja tullut takaisin kertomaan siitä?

M: Voimme mennä sinne milloin tahansa; tarkoitan niitä, jotka harjoittavat tätä Taivaan tapaa. On olemassa tapa mennä takaisin sinne; sillä tavoin me tulimme tänne. Jos tulimme Taivaasta, meidän on kyettävä menemään takaisin sinne.

K: Mutta kuinka voimme tietää, että tulimme Taivaasta?

M: Voimme todistaa sen itsellemme menemällä takaisin sinne katsomaan. Mistä muualta voisimme olla kotoisin? (Mestari nauraa) Oletetaan, ettemme ole tulleet Taivaasta, mistä muualta voisimme olla kotoisin? Olemmeko tulleet helvetistä? Olemme Jumalan lapsia. Jeesus sanoi sen meille; Buddha kertoi sen meille; Mohammed kertoi sen meille, ja me voimme jopa todistaa sen itsellemme. Jos Jumala loi meidät, olemme Jumalan lapsia. Meidän on täytynyt tulla Taivaasta.

K: On olemassa paljon ihmisiä, jotka eivät usko Jumalaan ja jotka eivät usko, että Jumala loi meidät.

M: Aivan. En aio väitellä näiden ihmisten kanssa. Ennemmin tai myöhemmin heidän on uskottava. Ehkä he uskovat sydämessään, mutta eivät halua myöntää sitä. Joskus on muodikasta olla erilainen; se on ok.

K: Selvä, haluan mennä kuulijoiden pariin. Keskustelen Korkeimman Mestari Ching Hain kanssa, joka osallistuu Uskontojen parlamenttiin. Hän on hyvin, hyvin tunnettu puhuja. Hän matkustaa ympäri maailman puhumassa valaistumisesta, puhumassa Jumalasta ja yrittää vakuuttaa ihmisiä ja näyttää ihmisille tavan, jolla myös he voivat kokea Jumalan.

K: Sisko, en tiedä oletteko kuulleet soittajan ajatuksista?

M: En oikeastaan.

K: Se mitä hän pohjimmiltaan sanoi, on se, että sillä ei ole väliä mihin luomisen tarinaan valitset uskovasi tai vanhoihin tarinoihin tai mihin tahansa, Luoja on olemassa jokaisessa meissä, ja löydämme Hänet omalla tavallamme.

M: Aivan. Se on totta.

 

Jumalan tunteminen on helpompaa kuin hengittäminen

K: Joten aiotte siis puhua ja pitää pieniä tilaisuuksia – mitä asioita teette näissä tilaisuuksissa?

M: Aion luultavasti esitellä ihmisille varman tien Taivaaseen. Jos ihmiset ovat kiinnostuneita ja ovat valmiita tuntemaan Alkuperänsä, tuntemaan Isämme ja Äitimme, silloin näytän heille sen käytännössä. Istumme alas yhdessä ja annamme Jumalan sisimmässämme yhdistää toisemme uudelleen.

K: Saatte sen kuulostamaan niin helpolta!

M: Hyvä rouva, uskokaa minua, se on helpompaa kuin hengittäminen.

K: Esitän tässä “paholaisen asianajajaa”, ymmärrättehän.

M: Ei. Ei. Se on hyvä asia, olkaa hyvä ja kysykää mitä tahansa.

K: Monia tuhansia ihmisiä on kuuntelemassa, jotka ehkä sanovat näistä asioista, joista olette sanoneet, että ne voi tulkita ylimielisyytenä. Tiedätte tien; sen vuoksi voitte näyttää ihmisille tien tai sanotte: “Tehkää niin kuin minä teen, ja voimme kaikki pelastautua ja mennä Taivaaseen.” Tässä on esitetty monia älyllisiä kysymyksiä.

M: Jumalasta ei voi kiistellä, eikä edes keskustella. Istumme vain alas ja sanon teille: “Nyt näette Jumalan”, ja niin Te näette. Se on niin helppoa. Raamatussa sanotaan, että Jumalan valtakunta on sisimmässänne, eikö niin?

K: Kyllä.

M: Raamatussa sanotaan, että olemme temppeli ja että Pyhä Henki elää sisimmässämme, joten kuka muu siellä on kuin Jumala? Jos Jumala elää sisimmässäsi, eikö olekin helppoa löytää Hänet? Hän on jo siellä.

K: Kyllä, jos uskot Raamattuun. Entä ne ihmiset, jotka uskovat Koraaniin tai Bhagavad Gitaan jne.?

M: Se on sama asia, rouva. Se osoittaa samaan valaistumiseen, itsemme Alkuperän tuntemiseen. Voitte kutsua sitä Buddhaksi, Jumaluudeksi, Allahiksi – sillä ei ole väliä. Samalla tavalla kutsumme rakkaitamme eri nimillä – sydänkäpyni ja hunajapiirakkani. Ja eri kielissä käytetään jopa eri nimiä. Emme käännä näitä kaikkia nimiä, ja sitten kiistelemme toistemme kanssa siitä, onko Buddha korkeampi tai onko Kristus korkeampi. Tosi asiassa molemmat sanat ovat heprean ja sanskritin kieltä ja tarkoittavat samaa asiaa – “Valaistunutta Pyhimystä”.

 

Kaikki on tehty Sanasta

K: Yksi asia mitä teette (luen esittelylehtisestänne), on initiaation antaminen vilpittömille henkisille etsijöille Quan Yin -menetelmään. Tätä tapahtumaa kuvaillaan viisauden silmän avaamisena ja äkillisenä tai välittömänä valaistumisena yläpuolella olevan Mestarin kautta. Puhutteko meille tämän Quan Yin -meditaatiomenetelmän aikana?

M: Quan Yin on vain kiinankielinen termi “Sanalle”, värähtelylle, taivaalliselle äänelle tai melodialle. Maallisella kielellämme on hyvin vaikea yhtenäistää saman asian merkitystä, joten viittaan Raamattuun, jossa sanotaan: “Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalassa, ja Sana oli Jumala.” Kaikki mikä on tehty, on tehty “Sanasta”, eikä ole mitään sellaista, mitä ei olisi tehty tästä. Jotta voimme löytää Alkuperämme, meidän on palattava sinne mistä tulimme; meidän on jäljitettävä uudelleen tämä “Sana”, joka oli Jumalassa ja joka jopa oli Jumala. Se on se, josta meidät on tehty. Myös kaikki muu tässä universumissa on tehty tästä Olemuksesta, universumin valtavasta energiasta, jota voisimme kutsua Kaikkivaltiaaksi Jumalaksi. Kun Hän ilmentyy tässä maailmassa, Hän asustaa sisällämme ihmisolentona ja ilmentyy materiaalisesti ihmisolentona, jotta voimme nähdä toisemme. Tai Hän ilmentyy kukissa, syömässämme ruuassa, hedelmissä joista pidämme jne. Nämä ovat materiaalisia näkökulmia Jumalasta.

K: Entä tämä Quan Yin –meditaatio?

M: “Quan Yin” tarkoittaa Jumalan “Sanaa”. Jäljitämme uudelleen Jumalan “Sanan” mennäksemme takaisin Hänen yhteyteensä. Quan Yin on vain kiinalainen nimi. Huomaattehan, tällä tavalla väittelemme yhä uudelleen, koska “Sana” on “Quan Yin”. Quan Yin tarkoittaa tämän Jumalan “Sanan”, tämän Universaalisen Voiman värähtelyn mietiskelyä, joka luo kaikki olennot. Mutta koska aloitin Formosassa ja tämä sana on kiinaa, he vain käyttävät sitä tavan vuoksi.

 

Kaikkien Korkeimman ilmentymät

K: Mennään takaisin kuulijoiden pariin. Sharon?

S: Olen kuullut, että kun ihmiset, jotka on todettu kliinisesti kuolleiksi, ovat nähneet valon ja kokeneet suuren Olennon, he näkevät itselleen sopivan henkilön riippuen heidän uskomuksistaan ja uskonnostaan – voit tavata Mooseksen, Jeesuksen tai Buddhan. Olen juuri puhunut ystäväni kanssa, joka näki Teidät Kapkaupungissa, kun puhuitte kuolemasta ja asennoitumisesta siihen, ja minulla on vain tarve kuulla Teidän puhuvan tästä.

K: Toisin sanoen, mihin ihmiset menevät kuoltuaan ja tapaavatko he tuntemiaan ihmisiä?

S: Ei, se mitä kuulin on, että jos olet kristitty, tapaat Kristuksen, ja jos olet buddhalainen, tapaat Buddhan.

K: Kiitos, Sharon.

K: Pohjimmiltaan Sharon haluaa tietää “kuolemasta” ja “kuolemanjälkeisestä elämästä”. Hän viittasi kuulemaansa, että jos olet hindu, menet hindujen taivaaseen ja tapaat hindujen pyhimyksiä, jumalia ja jumalattaria. Jos olet kristitty, tapaat Kristuksen. Joten se on hyvin kulttuuriin sidottua, kulttuuriin keskittynyttä. Hän haluaisi tietää Teidän näkemyksestänne “kuolemanjälkeisestä elämästä”.

M: Lyhyesti sanottuna, se mitä hän on kuullut, on osittain oikein. Kaikkein Korkein ilmentyy eri tavoilla; Hän voi myös ilmentyä Kristuksena tai Buddhana siinä tapauksessa, että henkilö joka kuolee, ei tunne muuta uskontoa kuin omansa. Se on myös oikein, koska se on kaikki Jumalan ilmentymää joka tapauksessa. Mutta esimerkiksi meidän ryhmässämme meditoimme niin, että kuolemme päivittäin; jätämme fyysisen kehon hetkeksi ja tulemme takaisin. Henkilö joka meditoi, vaikka hän olisi kristitty, voi joskus nähdä Buddhan näkymässään ja oppia Hänen kanssaan, tai joskus buddhalainen saa kunnian tavata Kristuksen, jotta hän voi oppia Jumalan olevan Yksi. Mutta siinä tapauksessa että henkilö kuolee ja hän on tottunut Kristukseen tai Buddhaan, Jumala ei halua sekoittaa häntä. Jos Hän haluaa tervehtiä tätä henkilöä Taivaassa, Hän lähettää kenet tahansa, joka edustaa sitä Mestaria, johon henkilö uskoo. Näin on aluksi, ja myöhemmin hän oppii, että kaikki Mestarit ovat Jumalan poikia ja He puhuvat samasta asiasta. He opettavat ihmisiä muistamaan kaikkein Mahtavimman.

K: Pidämme pienen tauon… Tervetuloa takaisin ohjelmaan “Usko tai älä”. Olen Kate Turkington tarkastelemassa elämän tarkoitusta ja Jumalan tapaamista. Vieraanamme tänään on Korkein Mestari Ching Hai, jolla on mitä suurin usko kutsumukseensa ja tosiseikkoihin. Hän sanoi sen olevan tosiasia, että Hän voi esitellä uudelleen ihmiset Jumalalle ja näyttää heille Taivaan. Ponnistelen joidenkin näiden käsitteiden kanssa, Ching Hai, minun on tunnustettava Teille. Menen nyt kuulijoiden pariin ja keskustelen Johanin kanssa. Johan, kysymyksesi?

J: (Ei kuulu hyvin.)

K: Johan haluaa tietää, kuinka ilmestyksenne tuli teille? Oliko se ilmestys? Tulivatko ne tiettynä ajanjaksona? Millainen prosessi oli?

M: Se on eräänlainen ilmestys, mutta se on jatkuva päivittäinen ilmestys, joka kerta, ei ainoastaan yhden kerran. Ja se tulee tämän Taivaan tien initiaation kautta. On olemassa keinoja kaikkeen tässä maailmassa; on olemassa taito ajaa autoa, taito pelata jalkapalloa, taito päästä Internetiin. Samalla tavalla on olemassa keino päästä Taivaaseen, ja jotkut ihmiset tietävät sen. Se on kuin tiedettä, hyvin tarkkaa. Ja kaikki, toistan, kaikki voivat saada tämän kokemuksen Taivaasta ja kehittää itseään ja yhteyttään Jumalan kanssa joka päivä sen jälkeen kun hän tietää keinon. Kestää vain noin puoli tuntia selittää hänelle, mitä tulee muistaa, miten kiinnittää huomio ja mihin kiinnittää huomio löytääkseen Jumalan. Koska katsomme eri suuntiin, emme näe Jumalaa. Se on sama asia kuin jos puhut minulle ja minä puhun jollekin toiselle, silloin en voi kuulla sinua, mutta jos puhun luuriin ja kuuntelen ääntäsi, silloin tiedän että olet siellä, ja tiedät että olen siellä. On vain niin, että on olemassa keino ja monet meistä ovat unohtaneet sen. Jumala ei ole lähettänyt meitä tänne ilman karttaa, jolla pääsee takaisin Kotiin.

 

Asketismi ei ole Mestarin tuntomerkki

K: Puhukaamme Ivanin kanssa.

I: Olen lukenut kirjasta “Avain nopeaan valaistumiseen”. Se on hieno kirjanen. Siinä on tuskin mitään, josta voisi väittää vastaan. Se on kaikki samaa, henkiset opetukset, samat moraaliset ohjeet, joita useimmat uskonnot opettavat. Joten tämä on hyvin, hyvin samansuuntainen omien uskomuksieni kanssa. Olen aikaisemmin havainnut, että niillä kaikilla on paljon yhteistä keskenään, ja se mitä Mestari Ching Hai näyttää on yhteinen lanka, joka sitoo kaikkia uskontoja. On vain yksi asia, joka Teissä hämmentää minua, Mestari Ching Hai, erillään siitä, että olette uskomattoman kaunis, tarkoitan ettette voi vaikuttaa siihen että…

M: Oletteko nähneet minut ilmielävänä?

I: Olette uskomattoman kaunis henkilö fyysisesti valokuvissanne.

M: Kiitos.

I: Useimmat henkiset Mestarit, jotka tiedän, kuten Mooses, Jeesus, Buddha ja kaikki muut buddhalaiset mestarit ja hindujen gurut ja niin edelleen, kaikilla tuntuu olevan askeettinen elämäntapa.

M: Oikein. Minäkin olin sellainen aikaisemmin.

I: Päätitte vastoin periaatteita pukeutua kaikkiin uskomattoman kauniisiin, kuvioituihin asusteisiin. Eikö teistä tunnu siltä, että se saa jotkut ihmiset pysymään poissa? Se ei haittaa minua; voin nähdä aineellisen kuoren taakse, mutta ettekö usko, että se saa monet ihmiset pysymään poissa, koska se ei ole henkistä?

M: Ehkä niin, hyvä herra, mutta olen vain Jumalan palvelija. Minun on ehdottomasti tehtävä niin kuin Hän sanoo, vaikka se olisi vastoin mieltymystäni. Ja myös kaikki nämä asiat, jotka suunnittelen itse, minun on oltava mallina niissä.

I: Aivan, suunnittelette useimmat näistä vaatteista. Ainoa kritiikki mikä tulee mieleeni on se, että useimmat heistä pitävät yllään yksinkertaisia vaatteita ja teillä on yllänne kaikki kauniit kuvioidut vaatteet. Toinen asia on se, kun viittaatte Jumalaan miespuolisena (engl. ”He”). Voisitteko selittää tätä hiukan lisää, niin kuuntelen sitä radiosta?

M: Hänestä voidaan puhua myös feminiinissä. On vain niin, että useimmat ihmiset viittaavat maskuliiniin puhuessaan Jumalasta, joten menen vain virran mukana, etten saata hämmennyksiin ihmisiä.

Laajempi vastaus kysymykseesi on, että kaikki gurut eivät käytä askeettisia vaatteita. Esimerkiksi sikhien Guru Gobind Singh käytti kaikenlaisia helmiä ja kauniita vaatteita. Ja buddhalaisuuden Quan Yin Bodhisattva piti aina yllään prinsessan vaatteita, vain muutamia esimerkkejä mainitakseni. Tämä riippuu Mestarin tai tuon ajan opettajan kohtalosta tai maailman tilasta tuona aikana, jolloin Jumala on määrännyt jonkun tekemään jotakin. Mutta olet oikeassa, suosin myös yksinkertaisempaa elämää. Se on helpompaa.

 

Valaistuminen vapauttaa uinuvat lahjat

K: Kirjoitatte myös runoja, ja meillä on joitakin esimerkkejä runoistanne kirjasessanne, ja huomaan, että teette taivaallista korutaidetta. Eikö ole aika suureellista kutsua taidettanne taivaalliseksi? Voisin kutsua Michelangeloa taivaalliseksi; voisin kutsua Leonardoa taivaalliseksi, mutta minusta tuntuu hyvin ylimieliseltä kuvailla jonkun taidetta taivaalliseksi.

M: Se johtuu siitä, koska saan inspiraation Taivaasta, joten annoin kunnian siitä Taivaalle, enkä omalle ihmiskyvylleni. En kyennyt tekemään tuollaista aikaisemmin, ja siitä lähtien kun Jumala antoi minulle valaistumisen, olen kyennyt tekemään monia asioita, ja niinpä annoin kaiken kunnian tuolle taivaalliselle loistolle.

K: Ja runous, annatteko kunnian siitäkin taivaalliselle loistolle?

M: Ei, kaikki runous ei ole taivaallista. Runot kuvaavat omia tuntemuksiani jo ennen valaistumista, ja niitä kutsutaan sen mukaisesti. Jos se on tehty Jumalalle, silloin tietysti sitä voidaan kutsua taivaalliseksi, mutta jos se oli ennen sitä, silloin ne on nimetty eri tavalla, kuten “Jälkiä menneestä elämästä” tai “Rakkausrunoja”, “Runoja sodasta”. Ne ovat vain sellaisia kuin ovat, ja sen mukaisesti niitä kutsutaan.

Olen myös tehnyt runoja, jotka on tehty Jumalan nimeen; esimerkiksi “Rakastan sinua ikuisesti” ja “Rakkauden valtameri” viittaavat Jumalaan, mutta niitä ei kutsuta taivaalliseksi runoudeksi. aaa

 

Jumala lahjoitti Korkein Mestari -arvonimen

K: Selvä, keskustellaan Edgarin kanssa. Edgar haluaa tietää, onko olemassa toisia mestareita, jotka puhuvat joko samaa viestiä tai ehkä eri viestiä muissa maailman osissa?

M: Kyllä, heitä on olemassa. Heitä on aika monta, ja heitä on vielä lisää Jumalan erilaisilla tietoisuudentasoilla ja eri ymmärryksen tasoilla. Mutta he kaikki yrittävät parhaansa kohottaakseen ihmiskunnan tietoisuutta korkeammalle tasolle, tehdäkseen planeetastamme kauniimman paikan, turvallisemman paikan.

K: En vielä täysin ymmärrä tätä käsitettä Mestarista ja Korkeimmasta Mestarista. Mistä tämä arvonimi tulee?

M: Jumala lahjoitti sen.

K: Olette siis päättäneet, että Jumala lahjoitti teille arvonimen Korkein Mestari?

M: En ole päättänyt sitä; Hän kertoi sen minulle.

K: Hän on siis kertonut teille, että olette Korkein Mestari?

M: Ei, kysymys on siitä, että ihmiset tietävät, että Hän puhuu. Se ei ole ihminen, joka puhuu. Se en ole minä, en “minä”, fyysinen olento, joka puhuu; se on Mestari, joka puhuu.

K: Joten sanotte kannattajillenne: “Se en ole minä, Ching Hai puhumassa; tämä on Jumalan ääni”?

M: Ei, vaan opetus, se Ykseys joka yhdistää heidät Taivaaseen uudelleen, on Jumalan voima; se tulee Häneltä. Yksikään ihminen ei voi tehdä sitä.

K: Selvä, pidämme pienen tauon… Tervetuloa takaisin; puhun Korkeimman Mestari Ching Hain kanssa. “Korkein Mestari”, Jumalan antama arvonimi tai Jumalan lahjoittama arvonimi, ei ole jotakin sellaista, jonka voi ansaita yliopistossa, valmistumalla tai missä tahansa. Ilmeisesti se on jotakin, joka annetaan.

Haluaisin teidän, Korkein Mestari Ching Hai, selvittävän muutamia ajatuksia, jotka ovat mielessäni. Suunnittelette ja myytte koruja. Minusta se on ristiriidassa sen kanssa, että olette henkisesti niin valaistunut henkilö.

M: Ei oikeastaan, käytän rahat matkustamiseen, ostaakseni lentoliput ja tehdäkseni töitä Jumalalle, ja loput annan hyväntekeväisyyteen köyhille ihmisille. Siinä ei ole mitään ei-henkistä. Tarvitsen rahaa kierrellessäni ympäriinsä puhumassa ihmisille, lentääkseni lentokoneella ja kulkeakseni taksilla. En voi ottaa vastaan lahjoituksia, koska Jumala on sanonut, että voin vain antaa, en voi ottaa.

K: Voitte myydä, mutta ette ottaa?

M: Voin vain antaa. Myyn tietysti; se on työni ja tehtäväni. En ota sitä pois ihmisiltä.

K: Ei.

M: Myyn, ja otan rahat ja annan ne ihmisille; siten voin tehdä, mutta en voi ottaa vastaan lahjoituksia.

 

Kasvisruokavalio on vähemmän rasittavaa sielulle

K: Viisi ohjettanne, jotka mainitaan kirjasessanne “Avain nopeaan valaistumiseen” – “Älä tapa tuntevia olentoja”, sisältävätkö nämä myös kärpäset, torakat ja sääsket?

M: Jos voimme tehdä asialle jotakin. Muussa tapauksessa, totta kai, ihmiset ovat hyönteisiä arvokkaampia; meidän ei tulisi olla fanaattisia. Neuvon vain ihmisiä pitämään talonsa puhtaina, jotta heidän ei tarvitse tehdä edes tätä.

K: “Älä puhu sitä mikä ei ole totta”, luulen tämän olevan totta useimmissa uskontunnustuksissa.

M: Kyllä.

K: “Älä ota sitä mitä sinulle ei ole tarjottu.”

M: Aivan. Älä varasta; se tarkoittaa sitä.

K: “Älä käytä ketään seksuaalisesti hyväksi.”

M: Ei aviorikosta, kuten Raamatun käskyssä.

K: Selvä, ja “Älä käytä päihdyttäviä aineita”.

M: Ei huumeita. Pidättäydy jopa tupakasta, jos mahdollista. Mutta huumeet ovat kaikkein tärkein asia – huumeet ja alkoholi, jotka myrkyttävät sinua, ja tupakasta voit pidättäytyä hitaasti.

K: Palataksemme takaisin kohtaanne yksi – “Älä tapa tuntevia olentoja”. Tässä on pieni liite, jossa sanotaan: “Tämän ohjeen noudattaminen vaatii vegaanisen ruokavalion.” Eikö Jumalaa voi nähdä, jos ei ole kasvissyöjä?

M: Ei, voit nähdä Jumalan samalla tavalla. On vain niin, että mitä ylemmäs menemme, sitä vähemmän matkatavaraa meillä tulisi olla. Eläinten energioilla on taipumus vetää meitä hiukan alemman kaltaisen tason energiaa kohden, joten meidän olisi parasta pidättäytyä siitä, jos haluamme sielumme olevan vähemmän kuormitettu. Siinä kaikki. Mutta jopa ilman kasvisruokavaliota voimme nähdä Jumalan välittömästi. Ihmiset, jotka tulevat luokseni ensimmäistä kertaa, eivät ole noudattaneet kasvisruokavaliota, mutta he myös voivat nähdä Jumalan välittömästi. Minun on annettava heidän nähdä, jotta he voivat uskoa, ja silloin tietysti kun he uskovat Jumalaan ja kun Jumala astuu heidän sieluunsa uudelleen, he tulevat puhdistumaan. Heistä tulee kasvissyöjiä ilomielin ja omasta tahdostaan siitä lähtien.

 

Muista Jumalan olevan ikuisesti rakastava

K: Korkein Mestari Ching Hai, mikä viesti Teillä on sellaiselle ihmiselle, joka kuuntelee juuri nyt?

M: Muistakaa vain Jumala. Vaikka ette näe Häntä, Hän on ikuisesti armelias. Hän ei ole kostava Jumala; Hän on ikuisesti rakastava, anteeksiantava. Joten kuolemanne hetkellä teidän on muistettava, että Jumala on ainoa ja että Jumala rakastaa teitä ikuisesti. Muistakaa vain tämä, jotta voitte mennä suoraan Taivaaseen. Älkää uskoko helvettiin; älkää uskoko Jumalan rangaistukseen. Jumala rakastaa teitä aina, sillä ei ole väliä kuka ja mitä olet, koska olet Hän.

K: Vielä yksi viimeinen kysymys. Mitä henkilö näkee, kun hän näkee Jumalan?

M: Hän voi nähdä Jumalan monia puolia, koska Jumala on ääretön. Esimerkiksi yksi puoli on Valo, ja toinen puoli on tapa, jolla Hän puhuu sinulle. Hän antaa viisautta sinulle äänen kautta, joka kuulostaa ukkoselta, äänessä joka kuulostaa mereltä, äänessä kuten melodia, äänessä joka tyynnyttää sielusi ja rauhoittaa hermosi, joka avaa viisautesi ja tekee sinut rakkaaksi Hänelle uudelleen, tekee sinusta pyhimyksen, tekee sinusta taivaallisen olennon uudelleen, kuten olit aikaisemminkin. Mutta voit myös nähdä Jeesuksen tai Buddhan, Hänen edustajansa, menneet Mestarit, ja voit puhua Heille ja oppia Heiltä.

 

Top